pepparkakshus

Idag är det första advent.
Första advent betyder pepparkakshustävling.
Alltså drog jag, Anton, Yrsa, Gustav (och en liten del av Maja) hem till oss på söder och köpte med oss massa pepparkaksdeg.

Jag och Anton gjorde ett höghus (det skulle bli ett höghus, men eftersom Anton Sjölander är en mes så blev det bara hälften så högt som jag tyckte) och Yrsa och Gustav gjorde en.......
hög?

Detta resulterade i att jag och Anton vann överlägset enligt domaren (jag).
Det var nog mest Anton som gjorde det underbara huset, jag satt mest och åt jättemycket deg och plockade bort alla non-stop som han satte på.
Då gav han upp och gick och la sig i min säng med en alvedon stackarn.

Yrsa tyckte att vi lät som ett gift gammalt par eftersom vi bråkade om hur vi skulle göra hela tiden.
Jag måste nog vara världens lyckligaste.



Kommentarer
Erik

Malin är ingen husbyggare inte :P hon äter upp det... du skulle lätt hamna i pomperiposas händer...

2007-12-02 @ 19:59:37
URL: http://theartist.blogg.se
yrsa

hahahahahaha höööög. lätttt! :D

2007-12-02 @ 20:14:59
gustav och yrsa

VAddå hög? :P

2008-01-20 @ 17:21:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0