Sista dagen imorrn

Jaha, då har vi väl kommit fram till det som man gått och väntat på i tre år nu;
Sista dagen i grundskolan.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det känns, jävligt blandade känslor nu liksom. Men när alla sjöng den där åsö låten i aulan i dag började jag iallafall gråta, fast jag inte trodde att jag skulle bli så jävla ledsen av allt. Men det var så himla sorgligt, tänk, där har man gått varje dag i tre år och nu är allt bara över. Det är sorligt, så är det bara.
Vi har iallafall köpt blommor till vissa lärare så det är ju bra att vi är så organiserade iallafall måste jag ju bara säga. Har till och med skaffat en rätt okej klänning som jag ska ha på mig. Fick lite lätt klädpanik idag efter skolan när jag kom på att sista dagen i nian måste man ha lite fina kläder.. Höhö.
Men jag stack in till stan med majso iallafall och sen drog vi vidare till djurgården för att springa blodomloppet. Nu vill jag bara börja lite med att skryta här, för blodomloppet är faktiskt fem kilometer! Dessväre bestämde Maja, jag och Siri oss för att gå hela vägen. Vilket slutade med att vi gick ca 100 meter och tog in på nån stig direkt till målet där vi slog oss ner och väntade en halvtimme tills folket började komma in i mål, tog på oss våra nummerlappar igen, gick in i mål och fick en medalj!
Men nästa år har vi faktiskt bestämt att vi ska komma skitbra OCH faktiskt SPRINGA! Iallafall gå hela vägen..
Nej, men nu ska jag typ sova så att jag orkar upp tills imorrn.

Puss och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0